« powrót

Aktualności

  Światowy zasięg - STN Next
Światowy zasięg - STN Next
2017-01-05

Pracując w zaciszu łódzkiego biura, programiści STX Next współpracują z partnerami z Europy Zachodniej i ze Stanów Zjednoczonych.

W ciągu ostatnich 10 lat dostarczyli swoim klientom ponad 200 projektów. Spółka jest jedną z największych firm typu Software House w Europie.

Firma powstała blisko 12 lat temu. Działający od początku roku oddział w Łodzi jest najmłodszy, obok wcześniej istniejących w Poznaniu, w Pile i we Wrocławiu. Firma zatrudnia obecnie ponad 230 osób, z czego ponad 100 programistów Pythona. Jak podkreśla Wojciech Lichota, szef łódzkiego oddziału, firma chce zwerbować w Łodzi pracowników, bo miasto ma ogromny potencjał. – Uczelnie kształcą wielu programistów. Jest też dużo firm z branży IT dających możliwość zbierania doświadczenia. W Łodzi działają też lokalne społeczności skupione wokół technologii, w których specjalizuje się STX Next – wyjaśnia Wojciech Lichota.

Otwarci na społeczności

W Łodzi firma funkcjonuje od początku roku i dynamicznie się rozwija. Obecnie zatrudnia 27 osób, głównie programistów Pythona i JavaScript. Zespoły uzupełniają też testerzy, product ownerzy i scrum masterzy. – Chcemy, aby pracownicy STX Next czuli się dobrze w miejscu pracy, dlatego dbamy o atmosferę, dostarczając codziennie świeże owoce, organizując comiesięczne wyjścia integracyjne oraz celebrując wspólnie urodziny – zachwala Wojciech Lichota i dodaje, że w codziennej pracy w oddziałach panuje luźna atmosfera, wszyscy są ze sobą po imieniu. Obowiązują elastyczne godziny pracy i nie ma zasad dress code'u.

STX Next stawia na dzielenie się wiedzą, cyklicznie organizuje warsztaty Python Has Power, gdzie uczestnicy mają szansę nabyć podstawowe umiejętności programowania w Pythonie. Firma chętnie wspiera organizację spotkań społecznościowych branży IT, takich jak Programiści Python Łódź, meet.js czy Zwinna Łódź, gdzie pracownicy STX Next występują jako prelegenci.

 

Ciekawe projekty

Szef łódzkiego oddziału podkreśla, że przekrój klientów firmy pozwala na realizację ambitnych i prestiżowych projektów, które pozwalają rozwijać się pracownikom. To właśnie wyzwania projektowe i nowoczesne technologie są często ważniejsze od pieniędzy, a firma je oferuje i otwarcie się tym chwali w procesie rekrutacyjnym. Jednak na razie łódzki oddział poszukuje osób z doświadczeniem.

– Pozyskanie wykwalifikowanych pracowników jest dla nas największym wyzwaniem, ponieważ rynek pracy IT jest wymagający i działa tu wiele firm konkurujących o pracowników – mówi Wojciech Lichota i dodaje, że w dotarciu do kandydatów pomocy firmie udzieliło kilka inicjatyw, m.in.: program Młodzi w Łodzi UMŁ oraz biura karier Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej. – W przyszłym roku planujemy zatrudnienie minimum 30 nowych specjalistów – mówi szef łódzkiego oddziału, który z firmą jest związany już dziewięć lat.

Hasło zamiast celu

– Nie mamy podręcznikowo sformalizowanych celu i misji. Mamy za to hasło przewodnie strategii firmy:

We believe the future of Product Development is Product Development as a Service. Jest ono wynikiem własnych obserwacji ryku IT, na którym coraz więcej produktów informatycznych jest outsourcingowanych, a więc rozwijanych nie przez właściciela danego produktu, ale firmę usługową zajmującą się rozwojem. Wierzymy, że ten trend się utrzyma w najbliższych latach – wyjaśnia Wojciech Lichota i dodaje, że celem firmy nie jest jedynie pisanie samego kodu źródłowego, ale wzięcie na siebie całej odpowiedzialności za techniczną stronę produktu. – Powoduje to, że nasze zespoły mają realny wpływ na produkt i jego końcowy kształt – dodaje.  

Jarosław Zaradkiewicz

« powrót