« powrót

Aktualności

  Podejmują wyzwania - UNIT9
Podejmują wyzwania - UNIT9
2017-01-09

Maciej Zasada pracował w londyńskim oddziale UNIT9 – międzynarodowej firmy interaktywnej działającej m.in. w dziedzinie filmów, gier, wirtualnej rzeczywistości i technologii cyfrowej.

 Gdy wrócił do Łodzi, postanowił otworzyć w niej pierwszy polski oddział firmy.

UNIT9 podjęło to wyzwanie i zdecydowanie wsparło go w tym pomyśle. – Otwartość, zaufanie i chęć osiągnięcia czegoś wspólnie były wręcz niespotykane, dzięki czemu Le Polish Bureau powstało szybko i sprawnie – wspomina założyciel łódzkiego oddziału i dodaje, że w rozwoju firmy pomogli wszyscy entuzjaści, którzy pragnęli pracować w UNIT9 i dla których po otwarciu oddziału w Polsce stało się to możliwe. – To oni wkładali całą swoją pasję i całe serce w pierwsze projekty, które na liście twórców zawierały nazwiska kończące się na „ski” – wspomina Zasada. Dziś dla UNIT9 na całym świecie pracuje około 200 osób, w tym blisko 30 pracowników oddziałów w Polsce. Oprócz Łodzi firma ma zespoły w Warszawie i Poznaniu.

Gra słów

Łodzianin Maciej Zasada w 2010 roku podjął pracę w londyńskim biurze UNIT9. Najpierw był interactive developerem, a następnie liderem technicznym. Zawsze blisko technologii, aktywnie uczestniczył w procesie tworzenia projektów.

W 2011 roku podjął decyzję o powrocie do Łodzi, jednak nie chciał rozstawać się z firmą. W październiku tego roku wspólnie z UNIT9 założył pierwszy polski oddział firmy. Chociaż otrzymał dużą pomoc przy rozkręcaniu polskiej działalności, nie zabrakło również przeszkód. – Pierwsze biuro, które wynajmowaliśmy, to była przestrzeń coworkingowa. Właściciel splajtował i z dnia na dzień musieliśmy szukać nowego lokalu. Przez kilka dni rozmowy rekrutacyjne przeprowadzaliśmy na korytarzu – uśmiecha się Maciej Zasada. Dlaczego nie zapożyczył nazwy firmy w polskim oddziale? Bo wolał stworzyć własną. Le Polish Bureau miało być grą słów wokół poważnych instytucji, takich jak np. Federal Bureau of Investigation (Federalne Biuro Śledcze).

 

Pasmo sukcesów

UNIT9 to obecnie druga na świecie firma produkcyjna w prestiżowym, branżowym rankingu FWA. Na swoim koncie ma takie wyróżnienia jak Cannes Lions czy nagrody Emmy. Sam Maciej Zasada zdobył dla firmy wiele nagród, w tym statuetkę Emmy za projekt „Just A Reflektor”, nagrodę Strony Roku Awwwards „Slavery Footprint” czy Złotego Lwa na festiwalu Cannes Lions za projekt „Mini Maps” dla BMW.

Jak mówią łódzcy współpracownicy, Zasada łączy zarówno umiejętności z zakresu programowania, kreatywności, kierowania zespołem, jak i optymalizacji samego procesu technologicznego. Jest specjalistą zaawansowanych aspektów wirtualnej rzeczywistości, języka tworzenia stron HTML5 oraz programowania na urządzenia mobilne. – Nic, co wiąże się z backendem, obliczeniami w chmurze czy sieciami komputerowymi, nie jest dla niego tajemnicą – mówi menedżer Jakub Brzózka.

Łódzki oddział UNIT9 odpowiadał m.in. za drugi projekt Star Wars: Lightsaber Escape – którego liderem technicznym był osobiście Maciej Zasada. Projekt został zrealizowany na potrzeby kampanii promującej nową część filmu „Star Wars: Przebudzenie Mocy”. Również w Łodzi realizowane były działania dla projektu wirtualnej rzeczywistości „Samsung Bedtime Stories”. Ten innowacyjny projekt pozwala na wspólne, wirtualne spotkania rodziców i dzieci, którzy w danym momencie nie mogą przebywać razem.

Zespół Le Polish Bureau przygotował także projekt „Absolut deadmau5” czyli wirtualną podróż po studiu nagraniowym kanadyjskiego DJ-a oraz producenta muzyki progressive i electro house. Projekt ten został zrealizowany dla szwedzkiej marki Absolut.

Dzięki programistom z Le Polish Bureau gracze na całym świecie mogą też zagrać w „Headbatt”. To pierwszy na świecie remake klasycznej gry „Pong” w wersji osiągalnej w wirtualnej rzeczywistości.

Otwarci na projekty

Branża interaktywna jest nową, ale bardzo dynamiczną częścią przemysłu. UNIT9 od 20 lat konsekwentnie realizuje technologiczne, eksperymentalne projekty będące na styku światów digital, filmu, instalacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości. – Naszymi klientami są międzynarodowe agencje oraz ich klienci. Proponując rozwiązania, których nie podjął się przed nami nikt wcześniej, UNIT9 niezmiennie wyznacza trendy w szeroko rozumianym digital marketingu – mówi Jakub Brzózka.

Globalna firma i jej polski oddział mają wspólny cel: wyznaczać nowe trendy. – Zawsze staramy się to robić i jest to naszym głównym założeniem na przyszłość. Nie sztuką jest podążać za innymi. Najlepszym można pozostać, jedynie tworząc coś nowego – wyjaśnia Jakub Brzózka i dodaje, że Le Polish Bureau chce pokazać też potencjalnym klientom w Polsce, że odwaga popłaca oraz że innowacyjne i odważne kampanie cyfrowe realnie przekładają się na sukces.

Oprócz prowadzenia komercyjnych projektów polski oddział UNIT9 przestrzega zasad CSR (corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność w biznesie). Firma aktywnie wspiera realizację projektów mających na celu zwrócenie uwagi na konkretne problemy. Przykładem może być projekt „Everything is not awesome”. To kampania, na której skutek marka Lego zerwała długoletnią współpracę z marką Shell. Był to efekt prowadzonych przez tę firmę odwiertów w Arktyce. Jedną z najnowszych realizacji wpisujących się w politykę CSR firmy jest film „Childhood in reverse” Pokazuje ona wojnę w Syrii z perspektywy dziecka, zwracając uwagę na to, że ofiarami każdego konfliktu są przede wszystkim najmłodsi.

 

Jarosław Zaradkiewicz

« powrót