« powrót

Aktualności

  Dobra komunikacja - Tap To Speak.
Dobra komunikacja - Tap To Speak.
2016-12-29

Tap To Speak to jeden z kilku ich wspólnych startupowych pomysłów. Ten jednak osiągnął najwięcej i całkowicie zawładnął życiem zawodowym i prywatnym przedsiębiorców z Łodzi.

Wieloletni partnerzy biznesowi Adam Trojańczyk i Marek Wawrzyniak podczas jednej z konferencji, w których brali udział, stwierdzili, że uczestnicy takich wydarzeń często potrzebują łatwego kontaktu z prelegentem, a nie zawsze jest to możliwe. Tak powstał pomysł na start-up Tap To Speak.

 

Proste narzędzie

– Program Tap To Speak to narzędzie, dzięki któremu widownia może komunikować się w czasie rzeczywistym z prowadzącym prelekcję lub warsztat. Zamienia on każdy z telefonów na sali w mikrofon, umożliwiając komunikację dźwiękową, tekstową, ale także przeprowadzanie ankiet czy sondaży – wyjaśnia Adam Trojańczyk i dodaje, że Tap To Speak pozwala na większe zaangażowanie widowni w wykład i sprawia, że prelekcje stają się lepsze niż kiedykolwiek.

Program jest bardzo prosty w użyciu. W smartfonach opartych na systemach Android czy Windows nie trzeba nawet instalować aplikacji, a cała komunikacja odbywa się poprzez wbudowaną w telefon przeglądarkę. Wyjątkiem są tylko urządzenia pracujące w systemie iOS, w których aby skorzystać z opcji przesyłania dźwięku, konieczna jest instalacja aplikacji.

Jak podkreślają założyciele start-upu, w pracach nad Tap To Speak duży udział miał zespół oddanych i bardzo profesjonalnych osób. – Dzięki temu byliśmy w stanie wspólnymi siłami pociągnąć tak wielki projekt. Nasza współpraca bardzo w tym pomogła – zdradza Adam Trojańczyk. Współpomysłodawca przedsięwzięcia podkreśla, że jego software house Czarny Kod ma bogate doświadczenie, które zdobył, wytwarzając aplikacje webowe i pracując dla firm z różnych sektorów. Od początku istnienia firma wykonała z powodzeniem ponad 300 projektów, m.in. dla firm Aviva, Rossmann, Atlas, a także dla miast Łódź i Wrocław. Te doświadczenia przełożyły się na efektywną pracę nad nowym projektem.

W rozwoju start-upu pomocni okazali się także przychylni ludzie, którzy bezinteresownie polecali nowy produkt swoim znajomym i dzielili się kontaktami. – Bez tego nie zaszlibyśmy tak daleko – zauważa Adam Trojańczyk.

Doświadczenie zza oceanu

Nie bez znaczenia było również to, że jeden z założycieli start-upu, Marek Wawrzyniak, na stałe przebywa w Stanach Zjednoczonych. Zna tamtejszy rynek i ma rozbudowaną sieć kontaktów. Dzięki temu firma była w stanie w bardzo krótkim czasie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, zweryfikować projekt i zrobić kilka zwrotów w podejściu do niego.

Marek Wawrzyniak jest obecny w branży agencji interaktywnych od 2008 roku, a wcześniej przez 17 latami pracował w IT i marketingu. Doświadczenia te pozwoliły mu na sprawne poprowadzenie prac nad Tap To Speak. Jego dotychczasowy wkład w kształtowanie branży sprawia, że często jest zapraszany na eventy i seminaria dotyczące marketingu internetowego, SEO, social media i inbound marketing przez firmy takie jak: Microsoft, Northwestern Mutual i wiele innych.

Drugim ze wspólników jest Adam Trojańczyk. To absolwent Politechniki Łódzkiej, z 11-letnim doświadczeniem w branży IT. Pracował w największych agencjach interaktywnych w naszym kraju. Jako pierwszy w Polsce został oficjalnym partnerem technologii MeteorJS, na której oparta jest platforma Tap To Speak, a w Łodzi jako pierwszy wprowadził w firmie płatność bitcoinami. Odpowiada za część wizualną i programistyczną projektu. Stworzył pierwsze MVP i nadal nieustannie pracuje nad rozwojem aplikacji.

Kierunek: rozwój

– Naszym priorytetem jest, aby wszystko, co robimy, było na jak najwyższym poziomie. Wiemy, jak ważną funkcję w rozwoju osobistym i zawodowym pełni rozwijanie swoich umiejętności i pozyskiwanie wiedzy. Rozumiemy, ile wyrzeczeń z tym się wiąże i jak wielka jest tego cena – mówi Adam Trojańczyk i wyjaśnia, że właśnie dlatego firma chce, aby jej produkt w przyjazny i elegancki sposób pomagał ludziom, zarówno tym, którzy wiedzy szukają, jak i tym, którzy się nią dzielą.

Takie podejście owocuje już pierwszymi nagrodami. W styczniu 2016 roku firma brała udział w konkursie dla start-upów w Business Link Polska w Łodzi – największej sieci akceleratorów biznesowych w Europie. Projekt Tap To Speak zdobył tam nagrodę dla najlepszego start-upu.

Kolejnym etapem prac nad projektem, a zarazem kluczowym osiągnięciem było wypuszczenie w marcu pierwszej, zamkniętej wersji beta. Do korzystania z niej zapisały się takie firmy jak Microsoft, Disney, Toshiba, Marriott, Ritz-Carlton, Metlife, Wholefoods, US Bank, Harvard University. – Zebraliśmy tak dużo opinii, które wpłynęły na rozwój projektu, że do tej pory nie możemy wyjść z podziwu – mówi Adam Trojańczyk.

Firma nieustanie pracuje nad rozwojem Tap To Speak. Narzędzie, które w pierwszej odsłonie służyło do przesyłania dźwięku z telefonu wprost do systemu nagłośnieniowego, obecnie przekształcono w program, który niesamowicie zwiększa wzrost zaangażowania i poprawia komunikacje.

Specjalnie zaprojektowany ekran wydarzenia prezentuje wysyłane przez uczestników komentarze tekstowe, wyniki prowadzonych na żywo ankiet, aktualnie mówiącą do swojego telefonu osobę (zdjęcie, a w niedalekiej przyszłości także przekaz wideo). Dzięki temu zgromadzonym na sali nie tylko łatwiej jest podjąć rozmowę, ale mają także szansę, aby poznać się między sobą, np. podczas przerwy kawowej.

Aby ułatwić pracę prowadzącemu, dostępna jest nawet funkcja umożliwiająca zarządzanie swoim wydarzeniem za pomocą gestów rąk. Dodatkowo moderator eventu ma możliwość zbierania danych od uczestników wydarzenia oraz wyeksportowania ich do pliku. To on decyduje, czy chce umożliwić anonimowe logowanie, czy woli zbierać potrzebne mu informacje o swojej widowni. Dzięki temu nie musi się martwić, jak wysłać obiecane materiały lub spersonalizowaną ofertę. 

 

Jacek Brylski

 

 

 

« powrót